نخ کش شدن شال و روسری یکی از مشکلاتی است که اغلب بانوان با آن درگیر هستند. شال و روسری از آیتم ثابت استایل بانوان است. به همین دلیل در معرض آسیب‌دیدگی‌های زیادی قرار دارند. نخ کش شدن شال و روسری از عواملی است که باعث بلااستفاده شدن این آیتم و کاهش طول عمر آن می‌شود.

به همین دلیل ما در این محتوا به بررسی عواملی که باعث نخ کش شدن شال و روسری می‌شوند و راه‌های پیشگیری از آن می‌پردازیم. برای اینکه بتوانید طول عمر شال و روسری خود را افزایش دهید؛ تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

 

چه عواملی باعث نخ کش شدن شال و روسری می شوند؟

عوامل مختلفی هستند که باعث می‌شوند شال یا روسری نخ کش شوند و زیبایی خود را از دست بدهند. شناخت این عوامل کمک می‌کند تا فرد بتواند با پیشگیری از آن؛ از خراب شدن شال و روسری خود جلوگیری کند. مهم‌ترین دلایل پارگی و نخ کش شدن شال و روسری عبارت هستند از:

استفاده از طلق روسری

بسیاری از بانوان محجبه برای درست قرار گرفتن شال و روسری روی سر از طلق استفاده می‌کنند. شکستگی طلق ممکن است باعث شود تا شال و روسری پاره و نخ کش شوند. بانوانی که از طلق برای صاف نگه داشتن لبه شال و روسری استفاده می‌کنند باید برای جلوگیری از آسیب دیدن تاروپود شال و روسری؛ از سالم بودن طلق اطمینان حاصل کنند. همچنین بهتر است از طلق های آماده برای زیر شال یا روسری استفاده شود زیرا طلق های معمولی در اغلب اوقات به دلیل تیز بودن باعث سوراخ شدن شال و روسری می‌شوند.

استفاده از گیره و کلیپس

کسانی که از چادر برای پوشش استفاده می‌کنند؛ معمولاً با استفاده از لوازم جانبی مانند گیره، سنجاق، سوزن و…شال یا روسری را روی سر ثابت می‌کنند. استفاده از لوازم تیز علاوه بر سوراخ شدن شال و روسری باعث نخ کش شدن آن می‌شود. علاوه بر گیره؛ بسیاری از کلیپس های مو که برای جمع شدن مو در پشت سر استفاده می‌شوند؛ ممکن است به دلیل داشتن لبه‌های تیز باعث پارگی و نخ کش شدن شال و روسری شوند. برای جلوگیری از بروز این اتفاق بهتر است از گیره‌های پلاستیکی یا گیره‌هایی لبه‌های تیزی ندارند؛ استفاده شود.

نخ کش شدن شال و روسری و روش های پیشگیری از آن
نخ کش شدن شال و روسری و روش های پیشگیری از آن

برخورد لبه ناخن شکسته

یکی از شایع‌ترین دلایلی که باعث نخ کش شدن شال و روسری می‌شود؛ برخورد لبه ناخن شکسته است. امروزه اکثر بانوان ناخن‌های بلند و زیبایی دارند که باعث زیبایی بیشتر دستان آن‌ها می‌شود؛ اما متأسفانه شکستگی لبه ناخن باعث می‌شود تاروپود شال و روسری به دلیل نخ کش شدن آسیب ببیند. برای جلوگیری از این اتفاق بهتر است از بلند کردن بیش از حد ناخن‌ها پرهیز شود و ناخن‌ها بعد از کوتاه شدن سوهان کشیده شود تا لبه‌های تیز ناخن از بین بروند.

شستشوی نامناسب

بسیاری از بانوان متوجه این موضوع که شستشوی نامناسب شال و روسری چگونه می‌تواند باعث نخ کش شدن آن شود، نیستند. تمام جنس‌های شال و روسری به شیوه خاصی قابل شست‌وشو هستند. شستشوی صحیح و به موقع شال و روسری باعث می‌شود تا کیفیت تاروپود آن حفظ شود و در صورت برخورد با عواملی مانند اجسام تیز، ناخن، گیره و… کمتر آسیب ببیند‌.
بهترین روش برای شستن شال و روسری؛ شستشو با دست است. شستشوی شال و روسری با آب ولرم یا سرد و به صورت دستی باعث می‌شود تا استحکام و ساختار تاروپود شال و روسری حفظ شود و طول عمر آن افزایش پیدا کند.

نخ کش شدن شال و روسری و روش های پیشگیری از آن
نخ کش شدن شال و روسری و روش های پیشگیری از آن

استفاده از زیورآلات

زیورآلات بخش جدانشدنی استایل بانوان هستند که می‌توانند در جلوه بیشتر آن تأثیرگذار باشند؛ اما استفاده از زیورآلات تیز و لبه دار ممکن است باعث شود تا شال و روسری نخ کش شوند. تا حد امکان بهتر است در هنگام استفاده از شال و روسری‌های حساس و نازک؛ از زیورآلاتی که لبه‌های تیزی دارند استفاده نشود.

 

کلام آخر

در مطلب بالا به بررسی دلایل نخ کش شدن شال و روسری و راه‌های پیشگیری از آن پرداختیم. شال و روسری از آیتم‌های کاربردی پوشش بانوان هستند و به همین دلیل باید در نگهداری از آن‌ها بسیار دقت شود. شما می‌توانید با انتخاب شال و روسری‌های باکیفیت، احتمال نخ کش شدن و آسیب دیدن آن را کاهش دهید.

لومیکا یکی از بزرگ ترین فروشگاه‌های اینترنتی شال و روسری است که با تولید و عرضه انواع شال و روسری مدرن که از متریال مرغوب و درجه یک تهیه می‌شوند؛ توانسته است رضایت مشتریان زیادی را به خود جلب کند. شما می‌توانید مدل‌های متنوعی از شال و روسری را از فروشگاه اینترنتی لومیکا سفارش دهید و در زمان کوتاهی درب منزل تحویل بگیرید.