شال دخترانه چه ویژگی هایی دارد؟ یکی از مهم ترین سوال هایی که معمولاً بین دختر خانم های ایرانی رایج است، این سوال است. نگران نباشید ما در این مقاله به تمام سوال های شما پاسخ خواهیم داد. همان طور که می دانید در این چند ساله همه چیز از جمله فشن و مد، کاملاً تغییر کرده است. با گذشت زمان بخصوص در این چند سال اخیر شاهد تغییر چشم گیر انواع کالاها و پوشاک بوده ایم.

امروزه برای طراحی این نوع از پوشاک زنانه، از طرح ها و ایده های جذابی استفاده می شود. به طوری که این تنوع و خلاقیت در جنس پارچه های شال دخترانه به راحتی حس می شود. طراحان شال و روسری سعی می کنند این کالا را طوری طراحی کنند که مناسب هر نوع سلیقه و سن و سالی باشد. در این مقاله به معرفی بیشتر شال و روسری دخترانه و ویژگی های آن خواهیم پرداخت.

 

قواره شال دخترانه

به تازگی شال و روسری هایی در بازار ارائه شده است که دارای قواره های بسیار بزرگ و بلندی هستند. قواره شال یک موضوع متفاوت با قواره لباس ها است. برای مثال فرض کنید می خواهید یک لباس تهیه کنید. پس قطعا به دنبال لباسی هستید که قواره آن با قد و هیکل شما مناسب باشد تا شما را شیک و جذاب نشان بدهد؛ اما قواره شال دخترانه به قد و قواره افراد بستگی ندارد و باید با توجه به نوع بستن شال خریداری شوند.

شال دخترانه یک پارچه نخی مستطیل شکل است که در قواره های 160، 180 و 200 سانتی متر موجود است. عرض این شال ها متناسب با قواره آن تغییر خواهد کرد. در برخی از بازارهای شال و روسری، شال دخترانه با قواره بسیار بزرگ 3 متری هم موجود است.

 

نکات لازم هنگام انتخاب شال دخترانه

یکی از نکات مهم هنگام خرید شال دخترانه، سلیقه خودتان است. دقت کنید در کنار رعایت تمام نکات و در نظر گرفتن ویژگی های شال دخترانه، سلیقه افراد است که حرف آخر را می زند. سعی کنید شالی را انتخاب کنید که خودتان دوستش دارید و از آن راضی هستید.

در واقع سلیقه، یک جریان متنوع از انواع مختلفی از ایده ها است. ویژگی هایی از قبیل رنگ پوست، رنگ چشم و حتی رنگ مو نقش مهمی در سلیقه افراد دارد. گاهی اوقات هم مد و فشن است که باعث تغییر مسیر سلیقه افراد به خصوص در دختران امروزی می شود. با این همه سلیقه یک ماجرای ذاتی است و نقش به سزایی در انتخاب و خرید شال دخترانه خواهد داشت.

ویژگی های شال دخترانه
ویژگی های شال دخترانه

جنس پارچه شال دخترانه

شال های زیادی در بازار وجود دارند که از پارچه های مختلفی تهیه شده اند. معمولاً شال های دخترانه نخی یکی از پرطرفدارترین شال های دخترانه و زنانه هستند. چرا که علاوه بر ویژگی هایی که دارند در چهار فصل سال، قابل استفاده هستند.
انواع پارچه های شال دخترانه عبارتند از:

  • شال دخترانه نخی
  • شال دخترانه اسلپ
  • شال دخترانه لنین
  • شال ساتن
  • شال حریر
  • شال حریر اشکی
  • شال گارزا

 

شاید برای شما سوال پیش بیاید که پارچه های اسلپ، گارزا و لنین چه نوع پارچه هایی هستند و چه ویژگی هایی دارند. در ادامه به معرفی هرکدام از پارچه های شال دخترانه خواهیم پرداخت.

 

شال گارزا دخترانه

شال گارزا نوعی شال نخی است که از الیاف بسیار سبک و ظریفی تولید می شود. به همین دلیل این شال نسبت به سایر شال ها بسیار نازک و سبک خواهد بود. جنس شال دخترانه گارزا شبیه پارچه حریر و نخی است که حالت ابریشم دارد.

 

شال دخترانه اسلپ

پارچه اسلپ همان پارچه پنبه ای نخی است که از درصد زیادی نخ و پنبه خالص به دست می آید. وزن شال دخترانه اسلپ بسیار کم است و به راحتی روی سر شما می ایستد. این شال بسیار خنک و لطیف است که بیشترین فروش را در فصل های بهار و تابستان دارد.

 

پارچه شال لنین دخترانه

یکی از بهترین پارچه های شال دخترانه، پارچه لنین است که از گیاه کتان به دست می آید. شال لنین به دلیل کیفیت بالایی که دارد، طرفداران زیادی بین دختران شیک پوش دارد. از ویژگی های شال لنین می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. خنک بودن
  2. سبک بودن
  3. گلوله گلوله نشدن
  4. چسبیدن به سر و لیز نبودن
ویژگی های شال دخترانه
ویژگی های شال دخترانه

انواع مدل های شال مناسب دخترانه

شال دخترانه دارای طرح های مختلفی است که هرکدام از آن ها ویژگی ها و طرفداران خود را دارند. معمولاً طرح هایی که برای شال های دخترانه در نظر گرفته می شود طرح های شاد تر، پر جلوه تر و پر نقش و نگار تر از شال های زنانه هستند. امروزه پرطرفدارترین شال های دخترانه دارای قواره های بلند و طرح های رنگی هستند. در ادامه انواع مدل های شال دخترانه را نام خواهیم برد.

  • شال دخترانه پلیسه نخی
  • شال حریر اشکی دخترانه
  • شال دخترانه ساتن
  • شال منگوله دار
  • شال دخترانه تک رنگ
  • شال دخترانه چاپی

 

شال چهار فصل دخترانه

معمولاً خانم ها و دختران هنگام خرید شال به دنبال شال و روسری هستند که در چهار فصل سال قابل استفاده باشد. شال دخترانه چهار فصل دارای ضخامت بیشتری نسبت به سایر شال ها است. جنس این شال ها از اسلپ، لنین و گارزا بوده و در فصل های گرم هم استفاده می شوند.
پر فروش ترین شال های چهار فصل دخترانه شامل موارد زیر می شوند.

  • شال گارزا
  • شال لنین
  • شال اسپل
  • شال نخی
ویژگی های شال دخترانه
ویژگی های شال دخترانه

خرید شال دخترانه

در این مقاله سعی کردیم تا به طور خلاصه ویژگی های شال دخترانه را بیان کنیم. همان طورکه اشاره شد شال دخترانه دارای ویژگی های ظاهری است که معمولاً برای دختر خانم های جوان و نوجوان قابل استفاده است. از ویژگی های شال دخترانه می توان به شاد تر بودن، پر زرق و برق بودن و… اشاره کرد. فروشگاه لومیکا به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های اینترنتی شال و روسری، با ارائه بهترین شال های دخترانه و زنانه، در انواع و طرح های مختلف، انتخاب مناسبی برای خرید شال و روسری دخترانه خواهد بود.